2. Sztuka komunikowania się
Doskonalenie sztuki prowadzenia rozmów
Zarządzanie zespołem współpracowników to przede wszystkim prowadzenie rozmów. Do codziennych zadań osób kierujących ludźmi należy radzenie sobie z trudnymi, ciągle nowymi i wymagającymi sytuacjami – nie tylko w rozmowach z własnymi współpracownikami, również z partnerami występującymi w innych rolach.
W czasie szkolenia, wykorzystując poznane na kursie podstawowym Modele Doskonalenia Komunikacji Metodą Systemową, uczestnicy poznają i ćwiczą metody prowadzenia rozmów. Ćwiczone są zarówno przygotowane wcześniej typowe sytuacje z pracy menedżerów jak i sytuacje rozmów z codziennego życia zawodowego uczestników szkolenia.
Szczególną wartością kursu jest możliwość refleksji nad własnym stylem prowadzenia takich rozmów oraz poznanie i wypróbowanie nowych narzędzi.
Cele szkolenia
Kurs daje uczestnikom umiejętności:
- takiego sposobu komunikowania się i nadawania rozmowie takiej struktury, która odkrywa nie nazwany wprost, rzeczywisty, właściwy temat lub problem,
- zajmowania stanowiska zgodnego z wewnętrznym przekonaniem - w aspekcie rzeczowym, ujawniania siebie i relacyjnym,
- zajmowania stanowiska odpowiednio do sytuacji, zgodnie z prawdą sytuacji,
- aktywnego słuchania rozmówcy,
- rozpoznawania zamiarów i przyczyn konkretnych zachowań rozmówcy,
- radzenia sobie z napotkanymi zaburzeniami i przeszkodami w komunikacji,
- formułowania osobistych celów rozwojowych dla siebie i współpracowników (Model Kwadratu Wartości i Rozwoju).