3. Prowadzenie rozmowy sprzedażowej
Prowadzenie rozmowy sprzedażowej jest sztuką, która decyduje o sukcesie. Sprzedaż to kontakt z kupującym, to wyzwania wymagające sprostania ciągle nowym, trudnym, czasem krytycznym sytuacjom.
Warsztat wzmacnia kompetencje prowadzenia rozmów sprzedażowych, pogłębia umiejętności pracy z wykorzystaniem modeli i metod wprowadzonych w pierwszym warsztacie.
Podstawowym celem jest zachowanie inicjatywy, umiejętne balansowanie między potrzebami klienta, a doprowadzeniem do transakcji. W czasie warsztatu zajmujemy się intensywnie przebiegiem rozmów sprzedażowych, ich specyficzną dramaturgią. Uczestnicy doświadczają, które modele pomagają im w prowadzeniu rozmowy w korzystny dla siebie sposób i uczą się ich elastycznego stosowania.
W czasie warsztatu:
- rozwijamy wyczucie do zastosowania odpowiednich słów dostosowanych do momentu rozmowy, pytań zbliżających do sfinalizowania sprzedaży
- pobudzamy do odchodzenia od stosowania standardowego prezentowania produktu
- ćwiczymy wychodzenie naprzeciw interesom klienta i wzbudzanie zainteresowania produktem i kontaktem ze sprzedawcą
- wskazujemy typowe przeszkody, które są częścią rozmowy sprzedażowej i ćwiczymy ich pokonywanie z zachowaniem respektu dla klienta.
Warsztat pogłębia umiejętności:
- pewnego prowadzenia rozmowy sprzedażowej przez jej wszystkie fazy
- błyskotliwego, sensownego rozpoczynania rozmowy sprzedażowej i tworzenia jasnej sytuacji sprzedażowej
- wychwytywania potrzeb i motywów klienta
- uzyskiwania ważnych informacji dzięki stawianiu właściwych pytań
- uzyskiwania równowagi między prezentacją i negocjacjami
- osiągania wiążących ustaleń i uzgodnień.