6. Zarządzanie konfliktem w procesie sprzedaży
Odmienne cele, oceny, postrzeganie rzeczywistości w rozmowie sprzedażowej mogą być wzajemnie wzbogacające, niekiedy jednak prowadzą do napięć i konfliktów.
Co robić, gdy klient zachowuje się agresywnie, odwleka finalizowanie umowy albo nie przyjmuje racjonalnych argumentów?
Sztuka zapobiegania konfliktom pomaga wyjaśniać kontrowersje zanim przerodzą się w konflikt. Część sporów jest jednak nieunikniona. Skuteczne zarządzanie konfliktem to umiejętność prowadzenia rozmowy w sposób wykorzystujący szanse tkwiące w różnorodności stanowisk do wzmocnienia relacji z klientem.
W czasie warsztatu uczestnicy:
- nabywają pewności, że kontrowersje mogą być korzystne dla relacji z klientem
- ćwiczą metody rozpoznawania konfliktów i prowadzenia rozmowy wygaszającej konflikty.
Warsztat pogłębia umiejętności:
- rozpoznawania sygnałów zbliżającego się konfliktu
- rozumienia przyczyn i tła konfliktu
- rozpoznania fazy konfliktu i odpowiedniego reagowania
- rozmawiania ze zdenerwowanym klientem
- asertywnego prezentowania stanowiska w sposób nie zagrażający relacji z klientem
- radzenia sobie z emocji własnymi oraz klienta.