6. Menedżer - moderator. Efektywne narady
Przeciągające się narady, nużące posiedzenia i niekończące się dyskusje bez namacalnych rezultatów należą do codziennych uciążliwości zespołów pracowniczych i projektowych.
Każdy zespół potrzebuje moderatora, który potrafi nadać spotkaniu strukturę, panować nad wątkami rozmowy. Menedżer dysponujący takimi kompetencjami ułatwia kreatywną, rzeczową wymianę poglądów i prowadzi spotkanie do jasnych rezultatów.
W czasie kursu, wykorzystując Model Sytuacyjny, wspieramy uczestników w osiągnięciu umiejętności takiego prowadzenia spotkań, żeby:
- wszyscy uczestnicy spotkania mogli wnieść swoją wiedzę, doświadczenie, przemyślenia i pomysły, utrzymując jednocześnie dyscyplinę czasową,
- decyzje były przed ich podjęciem gruntownie przeanalizowane i przyjęte według jasnych kryteriów,
- określona została odpowiedzialność za zrealizowanie ustaleń – każdy uczestnik spotkania miał jasność co do ustaleń i wiedział, co ma w związku z tym robić,
- radzić sobie z trudnościami interpersonalnymi w czasie narad w sposób, który z sytuacji przykrych, niezręcznych i drażliwych, poprzez otwartą komunikację prowadzi do jasnych, akceptowalnych rezultatów.
Również wtedy, gdy menedżer nie moderuje osobiście spotkania, uzyskuje kompetencje wprowadzania swoimi reakcjami konstruktywnej kultury rozmowy.
Cele szkolenia
Uczestnicy kursu opanowują umiejętności:
- pełnienia roli menedżera – moderatora,
- nadawania spotkaniom pracowniczym satysfakcjonującej struktury,
- utrzymywania w swoich rękach wszystkich wątków rozmowy, ale bez dominowania podczas spotkań,
- przygotowania i przyjęcia przez zespół niezbędnych decyzji,
- wiążącego dotrzymywania przyjętych ustaleń,
- radzenia sobie z częstymi trudnościami występującymi w czasie narad.