2. Świadomość siebie w procesie sprzedaży
Wywarcie przekonującego wrażenia jest pierwszym celem handlowca.
Moja wewnętrzna postawa determinuje skuteczność mojego działania.
Co się dzieje we mnie w czasie spotkania sprzedażowego?
W czasie warsztatu będziesz mógł:
- sprawdzić, jakie nieświadome procesy zachodzące w Tobie wpływały na to, jak wewnętrznie reagujesz na produkt, klienta, siebie jako handlowca
- świadomie przyjrzeć się swoim nastawieniom i zidentyfikować kierunki swojego rozwoju jako sprzedawcy.
Warsztat jest okazją do zwiększenia świadomości siebie jako sprzedawcy. Świadomość tego, jak postrzegasz siebie w roli sprzedawcy jest podstawą udanej komunikacji z kupującym. Model wewnętrznego zespołu umożliwia lepsze zrozumienie swojego nastawienia wewnętrznego, swoich reakcji w kontakcie sprzedażowym, a dzięki temu ułatwia spójne i jasne, przekonujące i zgodne z sobą prowadzenie rozmów sprzedażowych.
Podstawą osiągnięcia celu sprzedażowego jest mocna świadomość siebie jako sprzedawcy i świadomość swojego repertuaru zachowań. Opanowanie obu kompetencji i ich świadome wykorzystanie sprzyja nawiązaniu autentycznego kontaktu i ułatwia przekonanie kupującego do zawarcia umowy.
Warsztat pogłębia umiejętności:
- zidentyfikowania swoich wewnętrznych nastawień, ich oddziaływania na proces sprzedaży oraz wykorzystanie tej wiedzy do rozwoju siebie jako sprzedawcy
- uświadomienia sobie, jakie oczekiwania stawiam sobie jako sprzedawcy i jakie wewnętrzne konflikty są z tym związane
- rozwoju spójności między swoim nastawieniem wewnętrznym i sobą w roli sprzedawcy
- spójnego, przekonującego, zgodnego z sobą zachowania w sytuacjach napięć, oczekiwań, wymagań w sytuacjach sprzedażowych
- zachowania wewnętrznej suwerenności w kontakcie z klientem, reagowania profesjonalnie i wiarygodnie.