7. Skuteczna prezentacja sprzedażowa
Prezentacja to często narzędzie decydujące o sukcesie sprzedaży.
Co zrobić, żeby prezentacja sprzedażowa była przekonująca jako element fachowego doradztwa i równocześnie przyczyniała się do budowania korzystnej relacji z klientem? Niektórzy sprzedawcy koncentrują się nadmiernie na doskonałym przedstawieniu produktu, inni rozdrabniają się i trwonią czas na przyjacielskie pogawędki.
Dobrą prezentację wyróżnia jasność własnego celu i uwzględnienie potrzeb słuchaczy, zrozumiałe przekazanie treści połączone z osobistym przekonaniem, dobrze dobrane środki wizualne, zwiększające zrozumiałość i siłę oddziaływania przekazu.
W czasie warsztatu wspólnie przygotowujemy prezentacje, które są zgodne z osobistym stylem sprzedawcy i dopasowane do sytuacji i grona słuchaczy.
Warsztat stwarza warunki do eksperymentowania, doskonalenia i zademonstrowania prezentacji.
W czasie warsztatu uczestnik:
- wypróbowuje różne środki stylistyczne prezentacji – wizualizację, wykorzystanie metafory i analogii, zaangażowanie słuchaczy, urozmaicenie i ożywienie
- przeprowadza na tej podstawie własną prezentację
- otrzymuje bezpośrednio po niej informację zwrotną
- dowiaduje się, co zmienić, żeby zwiększyć szansę przekonania odbiorcy.
Warsztat pogłębia umiejętności:
- zrozumiałego, odpowiadającego oczekiwaniom odbiorcy przekazywania informacji
- nawiązywania żywego kontaktu ze słuchaczem
- wizualizowania informacji zróżnicowanymi metodami
- osobistego zaangażowania się, ożywiania prezentacji
- trzymania się celu prezentacji.