7. Menedżer - coach. Proces i techniki
Firmy, żeby utrzymać się na rynku w warunkach rosnącej konkurencji, muszą nieustannie stawiać swoim pracownikom wysokie wymagania i jednocześnie udzielać im dużego wsparcia.
Ciągły rozwój fachowości, motywacji i skuteczności wszystkich zatrudnionych jest podstawowym warunkiem sprostania rosnącym wymogom i szybkim zmianom w otoczeniu zawodowym. Wobec menedżerów oznacza to coraz częstsze oczekiwanie pełnienia roli doradcy dla współpracowników.
Coaching jest metodą towarzyszenia współpracownikowi w jego rozwoju osobistym i zawodowym. Dla menedżerów jest on szczególnie ważny wtedy, gdy nie wystarcza przekazanie wiedzy i występowanie w roli fachowca, kiedy trudności lub wyzwania związane są z osobą współpracownika. Dotyczy to również sytuacji, kiedy menedżer nie jest i nie musi być w konkretnym obszarze lepszym specjalistą niż pracownik.
Cele szkolenia
W czasie kursu uczestnicy zapoznają się z warunkami i ramami prowadzenia coachingu oraz jego przebiegiem i stosowanymi technikami.
W szczególności uczestnicy ćwiczą:
- aktywne słuchanie i zadawanie pytań,
- informacje zwrotne, w tym rozwojowe,
- formułowanie celu i strategii rozwoju.
Bardzo istotną częścią kursu jest - poza dostarczeniem niezbędnej wiedzy, prezentacji i ćwiczeń – możliwość przeprowadzenia przez każdego uczestnika sesji coachingowych.