4. Rozmowa sprzedażowa - praktyka i doskonalenie
Ćwiczenie czyni mistrza – to motto tego treningu rozmów sprzedażowych.
Pogłębiamy wiedzę z Warsztatu nr 3 tak, żeby stała się codziennym, naturalnym, łatwym do stosowania repertuarem rozmów handlowych sprzedawcy.
W czasie warsztatu:
- koncentrujemy się na ćwiczeniu trudnych rozmów sprzedażowych z codziennej praktyki uczestników
- analizujemy wyzwania, na jakie natknął się uczestnik w konkretnych sytuacjach sprzedażowych
- rozwijamy pomocne warianty zachowania i ćwiczymy je w czasie warsztatu.
Uczestnik uczy się w praktyce rozpoznawania krytycznych momentów w rozmowach sprzedażowych i przezwyciężania ich. W ten sposób uczestnik poszerza, krok po kroku, repertuar zachowań i nabiera pewności w poruszaniu się w klasycznej sytuacji napięcia w rozmowie sprzedażowej: między byciem niezbędnym doradcą sprzedażowym i budującym relację z klientem z jednej strony, a dążeniem do sfinalizowania sprzedaży z drugiej strony.
Warsztat pogłębia umiejętności:
- rozpoznawania i interpretowania ważnych sygnałów od klienta
- „domykania” sprzedaży i ustalania wiążących zobowiązań
- moderowania negocjacji w sposób nakierowany na osiągnięcie celu i jednocześnie dbający o relację z klientem
- pozostawania elastycznym w rozmowach handlowych, dzięki opanowaniu szerokiego repertuaru zachowań sprzedażowych.